verstandvanboten.nl

Laat uw droom geen nachtmerrie worden!

  • Waarom
    keuren?
  • Algehele
    aankoop
    keuring
  • Deelkeuring
    osmose-
    onderzoek
  • Deelkeuring
    vlak-
    rapportage
  • Taxaties en
    acceptatie-
    keuringen
  • Referenties
  • Contact
    en tarieven

De algehele aankoopkeuring bij zeiljachten en motorjachten
inclusief vaststelling van de dagwaarde:

Het te keuren schip wordt objectief en kritisch beoordeeld op meer dan 250 belangrijke punten. o.a.

- Het totale onderwaterschip inclusief schroefas of saildrive, schroef, kiel en roer.
- De mast, giek en tuigage bij zeiljachten.
- Het osmose-onderzoek, de vochtmeting van romp, sandwich-dek en opbouw bij
  polyester schepen.
- De hydraulische/mechanische stuurinstallatie.
- Bij stalen schepen wordt de dikte van de scheepsromp door middel van ultrasone meet-
  techniek (vlakdiktemeting) nauwkeurig bepaald. De zwakke plekken in de scheepsromp, al dan
  niet verborgen onder het verfsysteem, kunnen zo opgespoord worden.
- De romp-kielverbinding, romp-dekverbinding, luiken en ramen, huiddoorvoeren en afsluiters.
- De totale voortstuwingsinstallatie: motor en keerkoppeling.
  Hierbij wordt de bedrijfstemperatuur van de scheepsmotor per cilinder afzonderlijk door
  middel  van infrarood meettechniek nauwkeurig gemeten.
  Dit geeft een betrouwbaar beeld over zowel de prestatie alsmede de interne koeling van de 
  afzonderlijke cilinders van de scheepsmotor(en).
  Ook een stethoscopisch onderzoek behoort tot de beoordeling van de voortstuwingsinstallatie.
- De elektrische installatie. Scheepsapparatuur.
- De gasinstallatie volgens ISO-norm 10239.
- De conditie van de accu('s). De laadstroom van de dynamo('s).
- De totale constructie van het schip: schotten, langs- en dwarsverbanden.
 -Eventuele (gerepareerde) schades.
  enz. enz. enz.

 Ook de proefvaart is een belangrijk onderdeel van de algehele aankoopkeuring.

  Verder wordt de vraagprijs van het schip getoetst aan de internationale botenmarkt.

  De resultaten van deze toetsing, in combinatie met de conditie van het gekeurde vaartuig, leiden
  tot de vaststelling van de marktconforme waarde van het schip.
  De taxatie wordt door verzekeraars geaccepteerd als de dagwaarde van het schip.

  De bevindingen van dit totale onderzoek en de vastgestelde dagwaarde van het vaartuig worden
  verwoord in een gedetailleerd expertiserapport.
  Dit verslag geeft de opdrachtgever zwart op wit een helder beeld van de algehele staat van de
  aan te schaffen boot.
  Het rapport wordt met een duidelijke conclusie afgesloten waarbij de "wezenlijke gebreken"     
  gescheiden worden van de mankementen die vallen onder "normaal onderhoud".
  Dit document geeft u een zeer goed instrument om met de verkoper van het schip op basis van 
  concrete feiten in (prijs)onderhandeling te gaan.
  Een positief keuringsrapport kan natuurlijk ook van groot belang zijn bij eventuele wederverkoop
  van het schip.

  De algehele aankoopkeuring omvat niet:
- Compressiemeting van de scheepsdieselmotor.
- Beoordeling van inwendige delen van motor en keerkoppeling.
- Boordeling van de mast boven ooghoogte. (Dit geldt bij staande mast)
- Beoordeling van niet zichtbare of onbereikbare delen of onderdelen van het schip.
- Inspectie van de binnenzijde van tanks.
- Demontage van onderdelen.

    Waarom keuren? | Algehele aankoopkeuring | Deelkeuring osmose-onderzoek | Deelkeuring vlakrapportage | Referenties | Contact | Leveringsvoorwaarden | Disclaimer



    Copyright ? 2008-2011 Verstand van boten.nl. Alle rechten voorbehouden. Designed by ATFin Services.

web analytics