verstandvanboten.nl

Laat uw droom geen nachtmerrie worden!

  • Waarom
    keuren?
  • Algehele
    aankoop
    keuring
  • Deelkeuring
    osmose-
    onderzoek
  • Deelkeuring
    vlak-
    rapportage
  • Taxaties en
    acceptatie-
    keuringen
  • Referenties
  • Contact
    & tarieven

Keuring van het onderwaterschip bij stalen / aluminium schepen.
Ultrasone diktemeting van romp en kiel.

De keuring van het onderwaterschip van een stalen of aluminium schip begint met de inspectie van het vlak aan de binnenzijde.
Vervolgens wordt het gehele onderwaterschip aan de buitenzijde zorgvuldig “afgeklopt” om eventuele zwakke/dunne plekken op te sporen.
Tenslotte wordt op tal van plaatsen de dikte van de scheepsromp ultrasoon gemeten.
Deze geavanceerde ultrasone meetapparatuur kan door verflagen heen meten.
Het verfsysteem wordt bij deze meting dus niet beschadigd.
Meetapparaat: TI-CMX Pro.

Naast de bovengenoemde diktemeting worden ook de volgende punten bij deze deelkeuring beoordeeld:

-Scheepsschroef
-Schroefas en schroefas-anode
-Schroefasuithouder
-Schroefaslager(s)
-Saildrive en manchet (indien van toepassing)
-Roer en roerlagers
-Kiel en romp-kielverbinding
-Boegschroef en hekschroef
-Standpijpen
-Koelpijpen
-Huiddoorvoeren
-Verfsysteem
-Anodes
-Scheepsromp tot potdeksel/voetrails

De resultaten van dit deelonderzoek worden verwoord in een gedetailleerd expertiserapport. Dit rapport geeft u zwart op wit een helder beeld van de algehele staat van het onderwaterschip van het gekeurde schip.

    Waarom keuren? | Algehele aankoopkeuring | Deelkeuring osmose-onderzoek | Deelkeuring vlakrapportage | Referenties | Contact | Leveringsvoorwaarden | Disclaimer



    Copyright ? 2008-2011 Verstand van boten.nl. Alle rechten voorbehouden. Designed by ATFin Services.

web analytics